2017. április 21.
Halmozottan hátrányos helyzetű angyalok kara – Április 27-én a Kamaraszínházban
Olyan világba visznek minket, ahová magunktól nem szívesen merészkednénk, sőt, amiről próbálunk tudomást sem venni… - a 2016 negyven legfontosabb előadásai közé választott HHH angyalok kara előadásra 50%-os kedvezménnyel válthatók belépőjegyek.
Az előadás egy prostituált nő sorsába villant bele, aki a hatóságok elől menekül, mert el akarják venni tőle a gyermekét. Simon Balázs rendező az Utcaszakra jellemző stilizált játékkal, maszkokkal és elrajzolt alakokkal teszi elviselhetővé a látottakat. Színészei magyar színpadon ritkán látható mozgásos képességekkel és helyenként megrázó erővel beszélik ezt a nyelvet, ami elemeltségében is – vagy pontosan azért – arculütő.
Az előadást 16 éven felüli nézőknek ajánljuk.
Az előadásról – Bari Judit írása
2020. A Nemzeti Demográfiai és Reproduktív-egészségfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkárságán az a döntés születik, hogy a drasztikus népességfogyás ellensúlyozására - bár az ehhez szükséges törvényi háttér még hiányzik -, minden mélyszegénységben élő leányanyát nyilvántartásba vesznek. A cél, hogy a gondozásba veendő magzatot lehetőség szerint már a prenatális ártalmaktól is megóvják. Erős ajánlás, hogy jóval a szülés előtt kényelmes, zárt anyaotthonokba kerüljenek a várandós kismamák, ahol a nyugodtan ismerkedhetnek velük az örökbefogadó szülők.
Arról, hogy a nyilvánosságra kerülő tervekben rejlő nyilvánvaló törvénysértések komoly tiltakozási hullámot váltanak ki mind a többségi fajvédő, mind a roma kisebbségi szervezetek körében, a Tarnaménesen élő Anasztázia és hat hónapos csecsemője Csongor mit sem tud…
Az utópisztikus előadás, miközben bemutatja egy lányanya egyre szürreálisabb kalandjait, felfed egy szélesebb kérdést, ami nem csak a főszereplő Anesznek szól. Mindannyian hasonló bajban vagyunk: fogva tart bennünket saját életünk, közegünk és személyiségünk. Vajon egyáltalán módunkban áll-e változtatni meghatározott sorsunkon, és ha igen, akkor ezt miért - egész pontosan minek hatására - lennénk képesek megtenni? El lehet-e várni bárkitől, hogy csettintésre megváltozzon?
Bari Jutka, a darab író-dramaturgja prostitúcióból élő anyákkal készített interjúkat. A beszélgetéseket többségében Észak-magyarországi kistelepüléseken rögzítette. Az összegyűlt anyagból Simon Balázs rendezővel és a társulattal két éven át „Te vagy a Király” címen részvételi színházi programokat valósítottak meg az érintett közösségekkel, többek között hazai javítóintézetek lakóival. A Hátrányos Helyzetű Angyalok Kara, mint önálló művészi produkció sűrű esszenciáját tárja a nézők elé mindazon impulzusnak, találkozásnak, történetnek, vágynak, illúziónak, amelyek a szerzőt és a társulatot mélyen megérintette, és a produkció megalkotására késztette az elmúlt évek során.
Az Utcaszínházi Alkotóközösség ezúttal Kecskeméten játssza előadását, a Kecskeméti Katona József Színházzal együttműködve. A társulat célja, hogy dialógust inspiráljon ezekről a nehezen látható társadalmi kérdésekről l. A bemutató azoknak is lehetőséget jelent megnézni a darabot, akik kíváncsiak, miért is lett 2016 negyven legfontosabb színházi előadásának egyike a Halmozottan hátrányos helyzetű angyalok kara.
Rendező: Simon Balázs
Zene: Bernáth Atom Tamás, Borbély Péter
Szereplők: Dobra Mara, Fazakas Júlia, Tánczos Adrienn, Boros Ádám, Rábavölgyi Tamás, Simó Krisztián és Várnai Balázs.
Az előadást 16 éven felüli nézőknek ajánljuk.
Az előadásról – Bari Judit írása
2020. A Nemzeti Demográfiai és Reproduktív-egészségfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkárságán az a döntés születik, hogy a drasztikus népességfogyás ellensúlyozására - bár az ehhez szükséges törvényi háttér még hiányzik -, minden mélyszegénységben élő leányanyát nyilvántartásba vesznek. A cél, hogy a gondozásba veendő magzatot lehetőség szerint már a prenatális ártalmaktól is megóvják. Erős ajánlás, hogy jóval a szülés előtt kényelmes, zárt anyaotthonokba kerüljenek a várandós kismamák, ahol a nyugodtan ismerkedhetnek velük az örökbefogadó szülők.
Arról, hogy a nyilvánosságra kerülő tervekben rejlő nyilvánvaló törvénysértések komoly tiltakozási hullámot váltanak ki mind a többségi fajvédő, mind a roma kisebbségi szervezetek körében, a Tarnaménesen élő Anasztázia és hat hónapos csecsemője Csongor mit sem tud…
Az utópisztikus előadás, miközben bemutatja egy lányanya egyre szürreálisabb kalandjait, felfed egy szélesebb kérdést, ami nem csak a főszereplő Anesznek szól. Mindannyian hasonló bajban vagyunk: fogva tart bennünket saját életünk, közegünk és személyiségünk. Vajon egyáltalán módunkban áll-e változtatni meghatározott sorsunkon, és ha igen, akkor ezt miért - egész pontosan minek hatására - lennénk képesek megtenni? El lehet-e várni bárkitől, hogy csettintésre megváltozzon?
Bari Jutka, a darab író-dramaturgja prostitúcióból élő anyákkal készített interjúkat. A beszélgetéseket többségében Észak-magyarországi kistelepüléseken rögzítette. Az összegyűlt anyagból Simon Balázs rendezővel és a társulattal két éven át „Te vagy a Király” címen részvételi színházi programokat valósítottak meg az érintett közösségekkel, többek között hazai javítóintézetek lakóival. A Hátrányos Helyzetű Angyalok Kara, mint önálló művészi produkció sűrű esszenciáját tárja a nézők elé mindazon impulzusnak, találkozásnak, történetnek, vágynak, illúziónak, amelyek a szerzőt és a társulatot mélyen megérintette, és a produkció megalkotására késztette az elmúlt évek során.
Az Utcaszínházi Alkotóközösség ezúttal Kecskeméten játssza előadását, a Kecskeméti Katona József Színházzal együttműködve. A társulat célja, hogy dialógust inspiráljon ezekről a nehezen látható társadalmi kérdésekről l. A bemutató azoknak is lehetőséget jelent megnézni a darabot, akik kíváncsiak, miért is lett 2016 negyven legfontosabb színházi előadásának egyike a Halmozottan hátrányos helyzetű angyalok kara.
Rendező: Simon Balázs
Zene: Bernáth Atom Tamás, Borbély Péter
Szereplők: Dobra Mara, Fazakas Júlia, Tánczos Adrienn, Boros Ádám, Rábavölgyi Tamás, Simó Krisztián és Várnai Balázs.